Brev:
Boykotter sutteflaske og vil heller ikke tage sut
23. november 2011
Alder:
5 mdr.
Boykotter sutteflaske og vil heller ikke tage sut
Hej Helen
Det startede ellers så godt men nu har vores datter boykottet sin flaske og vi kan simpelthen ikke få hende til at bruge sut. Det gør desværre at hun kun kan trøstes/ bringes tilbage til søvnen om natten ved at blive ammet - hun bruger faktisk mig som sut;-((
Da hun var et par måneder gammel var jeg, pga mit arbejde, nødt til at være væk i flere timer, end hun kunne klare sig uden mad, så jeg ammede ud og min kæreste gav hende det i flaske.
Det gik rigtig fint og hun tog både flasken og spiste fint hos mig. Da hun var ca 3-4 mdr gammel ville hun pludselig ikke tage flasken mere og det uanset om det var min mælk eller MME. Eller hvem der gav hende det. Vi prøvede det hele.
Vi er begyndt på grød men det er hun ikke supervild med, men hun vil godt have lidt MME af kop.
Havde håbet at hun på sigt kunne begynde at få en flaske engang imellem så jeg ikke var helt så låst og så længes jeg efter at prøve at sove mere end to timer i træk hvilket er det længste interval jeg kan få hende op på om natten;-))... Kunne være rart hvis min kæreste kunne tage over engang imellem.
Jeg forsøger virkelig at tanke hende op i løbet af dagen og om aftenen, men lige lidt hjælper det.
Hun er MEGET morsyg lige nu og det er kun mig der duer. Specielt om aftenen vil hun kun være hos mig og det gør det svært at tilgodese vores treårige drengs behov om også at have mig for sig selv.
Vi har siden hun blev født kæmpet med at få hende til at bruge sut. Vi har givet hende den når hun er træt og frisk. Vi har prøvet stort set alle typer sutter. Vi har bundet den fast på diverse tøjbamser og desuden dyppet den i min mælk. Men lige lidt hjælper det. Hun tygger bare i den og smider den igen.
Kunne være en hjælp om natten hvis hun ville tage sutten for jeg tvivler på at det er sult når hun vågner og ofte vil hun også bare have mit bryst i munden og så falder hun hen..
Håber du har nogle gode ideer, både til sutten, flasken og til nedtrapning på natspisningen....
Med venlig hilsen
en lidt fortvivlet og træt mor